יסודות המו"מ העסקי של העסק מול הנהלת הבנק
top of page

יסודות המו"מ העסקי של העסק מול הנהלת הבנק

סודות המו"מ העסקי של העסק אל מול הבנק

בואו ונגדיר את העובדות: כאשר בעל חברה מנהל מו"מ עסקי אל מול הנהלת הבנק,מרמת מנהל סניף עסקי ועד רמת הנהלה ראשית...ברור לכולנו שרמת הידע הבנקאי של הלקוח המייצג את עסקו אל מול הנהלת הבנק ממש לא זהה, וברור שהבנק ינצל את זה ישירות לטובתו.

מכאן מכייון שהבנק כגוף חזק ומונופוליסטי ,שאמור לנהל מו"מ קשוח אל מול מי שמייצג את החברה למשל: יועץ עסקי שלא מומחה בנושא הבנקאות העסקית ואו רו"ח שמבין מצוין בחשבונאות ,אבל לא בניהול מו"מ אל מול הנהלות הבנקים בדרגים הגבוהים ,או מנהל הכספים של החברה שגם הוא לא בעל הידע המקיף ברמה הגבוהה ביותר הנדרשת לניהול מו"מ לסגירת תנאי אשראי אל מול בטחונות מול מנהלים במערכת הבנקאית.

כן רבותי תבינו ,אתם לא שווי כוחות במו"מ אל מול הנהלת הבנק ,חסר לכם המון ידע מקצועי בנושא והצד שמולכם לא מחלק מתנות בחינם.

דברים שאתם חייבים להפנים:

מה שאתם לא יודעים זה לדרוש מנהלת הבנק דרך מצגת מקצועית קרי "תכנית עסקית כלכלית בנקאית"

תכנית שכזו ,מעבר להיותה תכנית עסקית כלכלית, כוללת פרקים מיוחדים המגדירים למערכת הבנקאית מהו מבנה האשראי האופטימלי לחברה בבנק, באילו ריביות ועמלות.

מהו שווי הביטחונות הלא מטריאליים עליהם אתם דורשים שווי כספי כביטחונות אשר ייווצרו במהלך הפעילות העסקית של החברה, לדוגמה" שעבוד שוטף כללי על החברה לטובת הבנק" באם הצד שלכם יודע כיצד הבנק נותן ערך לשעבוד צף וכיצד לחשבו ,הוא יכול להוות עבורכם שווי בטחונות בשווי מיליוני ₪.

מהו גובה "הסולו הבנקאי "שאתם דורשים דהיינו: פער האשראי מול הביטחונות המאושר לכם בבנק רק כנגד ערבותכם לחברה.

הכלכלן המומחה הבנקאי ינתח עבור הבנק את תוחלת הסיכון של החברה שנובעת ממספר פרמטרים, ברור שככל שתוחלת הסיכון נמוכה יותר, אתם נחשבים לעסק פחות מסוכן ולכן ניתן לתת לכם פער אשראי מול ביטחונות גבוהה יותר ובריביות נמוכות יותר

רק ואך ורק אם אתם מיוצגים ע"י כלכלן מומחה, שמגיע מתוך אותה הנהלה של המערכת הבנקאית ויודע את כל הסודות הכמוסים בתחום.

למשל: איך לתכנן תכנית עסקית כלכלית בנקאית שתגדיר את מבנה האשראי המדויק אל מול הביטחונות, האופטימלי לחברה כולל פער ביטחונות מאושר(הסולו הבנקאי שלכם)

אז לסיכום: בניהול מו"מ מקצועי מול הנהלת הבנק העסקי לסיכום תנאי ההתקשרות, לא מגיעים ללא תכנית עסקית כלכלית בנקאית מפורטת וייצוג של מומחה בבנקאות עסקית מקצועי.

הנהלת הבנק תנצל תמיד לטובתה ,את חוסר הידע שלכם בנושא בכל הקשור לגובה ומבנה האשראי,הריביות ועמלות וכמובן תדרוש הרבה יותר בטחונות מטריאליים לטובת האובליגו הבנקאי של חברתכם.

לקבלת המדריך המקיף ביותר בנושא "חיי הזוגיות העסק מול הבנק" נא הקלידו על הקישור המצ"ב

בברכה אילן גדריך כלכלן MBA www.for-business.co.il ilangadrich@gmail.com 052-2443515

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White TripAdvisor Icon
  • White Yelp Icon

Success! Message received.

תיאום שיחת יעוץ עם אילן גדריך

יצירת קשר

טלפון / וואטסאפ

דוא"ל:

כתובת המשרד

רחוב אלתרמן 16 תל אביב

bottom of page